PRIRUČNIK O SLIKANJU I PISANJU
- Izdavač: LAGUNA
- Pisac: Žoze Saramago
- Prevodilac: Jasmina Nešković i Jovan Tatić
- ISBN: 9788652135103
- Format: 13x20 cm
- Mjesto izdanja: Beograd
- Pismo: Latinica
- Povez: Broš
7.02 €
7.80 €
-10%
Uštedjeli ste
0.78 €
- Sigurna kupovina
- Brza isporuka
- Besplatna dostava (preko 30€)
- povrat
Dobitnik Nobelove nagrade
Ovim romanom, napisanim u svojoj 55. godini, Saramago otpočinje svoj jedinstven romansijerski pohod koji će trajati sledećih tridesetak godina i dati 15 romana, označavajući tako jednu od najuzbudljivijih i najplodnijih spisateljskih avantura u svetskoj književnosti s kraja XX i početka XXI vijeka po snazi piščevih uvida, poruka i opomena i osobenosti njegovog stila.
Radnja smještena u poslednju godinu Salazarove diktature u Portugaliji prati dnevničke zapise slikara H., koga je bogati klijent pogodio da naslika porodični portret. Dok slika uljepšan portret, H. razmišlja o svijetu opsednutom statusom i bogatstvom, a u tajnosti slika drugi, pravi portret, na kojem ne skriva mane modela. Istovremeno u svojim vježbama autobiografije ispituje sopstvena umjetnička ograničenja, istražuje smisao i ulogu umjetnosti i književnosti, mjesto kritičara i uticaje koji oblikuju zapadnu kulturu. Po obilasku Italije tragovima renesansnih majstora uspostavlja svoja prava umjetnička i etička mjerila i postiže unutarnju slobodu, ali po povratku u Portugaliju upliće se, s jedne strane, u vrtlog straha i nepovjerenja prema režimu kad tajna policija uhapsi njegovog prijatelja i, s druge, u strastvenu ljubavnu vezu...
Ovim romanom, napisanim u svojoj 55. godini, Saramago otpočinje svoj jedinstven romansijerski pohod koji će trajati sledećih tridesetak godina i dati 15 romana, označavajući tako jednu od najuzbudljivijih i najplodnijih spisateljskih avantura u svetskoj književnosti s kraja XX i početka XXI vijeka po snazi piščevih uvida, poruka i opomena i osobenosti njegovog stila.
Radnja smještena u poslednju godinu Salazarove diktature u Portugaliji prati dnevničke zapise slikara H., koga je bogati klijent pogodio da naslika porodični portret. Dok slika uljepšan portret, H. razmišlja o svijetu opsednutom statusom i bogatstvom, a u tajnosti slika drugi, pravi portret, na kojem ne skriva mane modela. Istovremeno u svojim vježbama autobiografije ispituje sopstvena umjetnička ograničenja, istražuje smisao i ulogu umjetnosti i književnosti, mjesto kritičara i uticaje koji oblikuju zapadnu kulturu. Po obilasku Italije tragovima renesansnih majstora uspostavlja svoja prava umjetnička i etička mjerila i postiže unutarnju slobodu, ali po povratku u Portugaliju upliće se, s jedne strane, u vrtlog straha i nepovjerenja prema režimu kad tajna policija uhapsi njegovog prijatelja i, s druge, u strastvenu ljubavnu vezu...
Nema komentara